Маркетинг

Підготовка фахівців з Маркетингу

Загальні відомості

Галузь знань: 07 “Управління та адміністрування”
Спеціальність 075 “Маркетинг”
Рівень вищої освіти перший (бакалаврський) другий (магістерський)
Кваліфікація Бакалавр з маркетингу Економіст-маркетолог
Випускова кафедра Кафедра менеджменту і маркетингу
1.Освітньо кваліфікаційний рівень – Бакалавр

Ліцензований обсяг набору – 60 осіб.

Термін навчання: 4 роки.

Форма навчання: денна, заочна.

Випускник з кваліфікацією «Бакалавр з маркетингу» професійного спрямування «Маркетинг» володіє навиками:

  • розробляти перспективні та поточні плани маркетингової діяльності;
  • планувати розвиток організації в напрямі підвищення її конкурентоспроможності;
  • організовувати та проводити роботи з удосконалення структури управління маркетинговою діяльністю;
  • організовувати проведення діагностики стану ринку та середовища функціонування підприємства;
  • забезпечувати встановлення та підтримання взаємовідносин ділового партнерства із суб’єктами ринку;
  • розробляти пропозиції щодо формування і вдосконалення товарної, цінової, збутової політики підприємств з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів;
  • організовувати роботу виставок, ярмарок та інших заходів просування продукції на ринку;
  • здійснювати підтримання сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі.

Фахівець-маркетолог базового рівня є відповідальним за виконання наступних функцій на підприємстві:

  • бере участь у розробленні маркетингової та цінової політики;
  • складає маркетингові плани на короткотермінову перспективу;
  • бере участь у підготовці бізнес-планів;
  • бере участь в опрацюванні маркетингової стратегії;
  • вивчає цільовий ринок, споживачів, їхні мотивації та тенденції розвитку попиту;
  • досліджує чинники, що впливають на збут, аналізує результати збутової політики;
  • бере участь у розробленні заходів стимулювання збуту;
  • здійснює моніторинг та аналізує діяльність конкурентів;
  • готує пропозиції щодо підвищення якості та поліпшення споживчих властивостей товарів чи послуг з урахуванням соціально-демографічних характеристик різних груп споживачів, динаміки їхніх прибутків, необхідних ресурсів та витрат тощо;
  • готує пропозиції щодо змін та розвитку товарного асортименту;
  • готує базові дані для маркетингового аналізу;
  • обґрунтовує інструментарій маркетингового дослідження;
  • складає маркетингові брифи;
  • складає креативні брифи;
  • бере участь у підготовці медіа-планів;
  • аналізує комплекс маркетингових комунікацій;
  • бере участь у підготовці планів розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій;
  • бере участь у підготовці планів рекламної кампанії;
  • досліджує канали розподілу;
  • бере участь у розробленні схем постачання товару до кінцевого споживача;
  • тестує торговельні марки, аналізує етапи їхнього життєвого циклу;
  • бере участь у розробленні карт позиціонування брендів;
  • бере участь у складанні аналітичних звітів за результатами діяльності підприємства та його підрозділів.

 Основні посади, на яких може працювати випускник-маркетолог:

  • економіст зі збуту;
  • економіст із ціноутворення;
  • рекламіст;
  • менеджер з реклами;
  • фахівець з методів розширення ринків збуту;
  • фахівець зі зв’язків із громадськістю та пресою;
  • фахівець-аналітик із дослідження товарного ринку;
  • брокер;
  • дилер;
  • торговий агент;
  • товарознавець;
  • рекламний агент та інші.

Доступ до подальшого навчання: 

Бакалавр з маркетингу може продовжити навчання на другому циклі вищої освіту (рівень —  магістр) за спеціальностями:

  • «Маркетинг»;
  • «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності»;
  • «Менеджмент організацій і адміністрування».

 

       

 

 

2.Освітньо кваліфікаційний рівень – Магістр

Ліцензований обсяг набору – 30 осіб.

Термін навчання: 1 рік і 4 місяці.

Форма навчання: денна, заочна.

Випускник з кваліфікацією «Магістр» займається широким колом питань і може опанувати такі напрямки професійної діяльності, як:

  • комплексне дослідження ринку, що містить вивчення товарів конкурентів, покупців і споживачів на промисловому ринку;
  • вивчення внутрішніх ресурсів можливостей підприємства із подальшим формуванням товарної, цінової, збутової політики підприємства;
  • розробка маркетингової стратегії та планування маркетингу;
  • контроль маркетингової діяльності та управління маркетингом;
  • консультативна діяльність з питань промислового маркетингу.

Магістр може обіймати посади:

  1. Керівник з логістики та збуту ,
  2. Директор з маркетингу,
  3. Комерційний директор,
  4. Директор з матеріально-технічного постачання.

Фахівцями на таких посадах:

  • вищого та середнього управлінського рівня в підрозділах та відділах маркетингу, постачання, збуту, реклами, розробки нових товарів, зовнішньоекономічних зв’язків, ціноутворення тощо;
  • вищого управлінського складу малих підприємств різних форм власності;
  • консультанта з питань маркетингу у виробничій сфері;
  • наукового співробітника у науково-дослідних центрах, які займаються проблемами маркетингу;
  • спеціалістів із творчою за характером діяльністю в галузі маркетингових досліджень, збутової та рекламної діяльності, постачання та інформаційного забезпечення.