Загальні відомості
Галузь знань: | 07 “Управління та адміністрування” | |
Спеціальність | 075 “Маркетинг” | |
Рівень вищої освіти | перший (бакалаврський) | другий (магістерський) |
Кваліфікація | Бакалавр з маркетингу | Економіст-маркетолог |
Випускова кафедра | Кафедра менеджменту і маркетингу |
Ліцензований обсяг набору – 60 осіб.
Термін навчання: 4 роки.
Форма навчання: денна, заочна.
Випускник з кваліфікацією «Бакалавр з маркетингу» професійного спрямування «Маркетинг» володіє навиками:
- розробляти перспективні та поточні плани маркетингової діяльності;
- планувати розвиток організації в напрямі підвищення її конкурентоспроможності;
- організовувати та проводити роботи з удосконалення структури управління маркетинговою діяльністю;
- організовувати проведення діагностики стану ринку та середовища функціонування підприємства;
- забезпечувати встановлення та підтримання взаємовідносин ділового партнерства із суб’єктами ринку;
- розробляти пропозиції щодо формування і вдосконалення товарної, цінової, збутової політики підприємств з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів;
- організовувати роботу виставок, ярмарок та інших заходів просування продукції на ринку;
- здійснювати підтримання сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі.
Фахівець-маркетолог базового рівня є відповідальним за виконання наступних функцій на підприємстві:
- бере участь у розробленні маркетингової та цінової політики;
- складає маркетингові плани на короткотермінову перспективу;
- бере участь у підготовці бізнес-планів;
- бере участь в опрацюванні маркетингової стратегії;
- вивчає цільовий ринок, споживачів, їхні мотивації та тенденції розвитку попиту;
- досліджує чинники, що впливають на збут, аналізує результати збутової політики;
- бере участь у розробленні заходів стимулювання збуту;
- здійснює моніторинг та аналізує діяльність конкурентів;
- готує пропозиції щодо підвищення якості та поліпшення споживчих властивостей товарів чи послуг з урахуванням соціально-демографічних характеристик різних груп споживачів, динаміки їхніх прибутків, необхідних ресурсів та витрат тощо;
- готує пропозиції щодо змін та розвитку товарного асортименту;
- готує базові дані для маркетингового аналізу;
- обґрунтовує інструментарій маркетингового дослідження;
- складає маркетингові брифи;
- складає креативні брифи;
- бере участь у підготовці медіа-планів;
- аналізує комплекс маркетингових комунікацій;
- бере участь у підготовці планів розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій;
- бере участь у підготовці планів рекламної кампанії;
- досліджує канали розподілу;
- бере участь у розробленні схем постачання товару до кінцевого споживача;
- тестує торговельні марки, аналізує етапи їхнього життєвого циклу;
- бере участь у розробленні карт позиціонування брендів;
- бере участь у складанні аналітичних звітів за результатами діяльності підприємства та його підрозділів.
Основні посади, на яких може працювати випускник-маркетолог:
- економіст зі збуту;
- економіст із ціноутворення;
- рекламіст;
- менеджер з реклами;
- фахівець з методів розширення ринків збуту;
- фахівець зі зв’язків із громадськістю та пресою;
- фахівець-аналітик із дослідження товарного ринку;
- брокер;
- дилер;
- торговий агент;
- товарознавець;
- рекламний агент та інші.
Доступ до подальшого навчання:
Бакалавр з маркетингу може продовжити навчання на другому циклі вищої освіту (рівень — магістр) за спеціальностями:
- «Маркетинг»;
- «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності»;
- «Менеджмент організацій і адміністрування».
2.Освітньо кваліфікаційний рівень – Магістр
Ліцензований обсяг набору – 30 осіб.
Термін навчання: 1 рік і 4 місяці.
Форма навчання: денна, заочна.
Випускник з кваліфікацією «Магістр» займається широким колом питань і може опанувати такі напрямки професійної діяльності, як:
- комплексне дослідження ринку, що містить вивчення товарів конкурентів, покупців і споживачів на промисловому ринку;
- вивчення внутрішніх ресурсів можливостей підприємства із подальшим формуванням товарної, цінової, збутової політики підприємства;
- розробка маркетингової стратегії та планування маркетингу;
- контроль маркетингової діяльності та управління маркетингом;
- консультативна діяльність з питань промислового маркетингу.
Магістр може обіймати посади:
- Керівник з логістики та збуту ,
- Директор з маркетингу,
- Комерційний директор,
- Директор з матеріально-технічного постачання.
Фахівцями на таких посадах:
- вищого та середнього управлінського рівня в підрозділах та відділах маркетингу, постачання, збуту, реклами, розробки нових товарів, зовнішньоекономічних зв’язків, ціноутворення тощо;
- вищого управлінського складу малих підприємств різних форм власності;
- консультанта з питань маркетингу у виробничій сфері;
- наукового співробітника у науково-дослідних центрах, які займаються проблемами маркетингу;
- спеціалістів із творчою за характером діяльністю в галузі маркетингових досліджень, збутової та рекламної діяльності, постачання та інформаційного забезпечення.